Proje Yürütücüsü

Dr. Ahmet Saracoğlu


Kurum/Kuruluş(lar): Kuartis (Lider), ODTÜ

Stratejik Hedef Adı: Otonom sistemler için çoklu sensörlü algılama, tespit ve takip platformu geliştirme, otonom sistemlerde siber saldırılara karşı dayanıklı ve düşük gecikmeli iletişim yöntemleri geliştirme, düşük karbon ayak izine sahip güvenli ulaşım için elektrikli toplu taşıma, güvenli kavşak ve akıllı yol teknolojileri geliştirilmesi ve 2025 yılına kadar pilot uygulamaların yapılması.

Projenin Faaliyet Alanı: Şehirde Otonom Sürüş Ortamında Güvenlik, Otonom Araçlarda V2X için Güvenli ve Düşük Gecikmeli İletişim, Otonom Araç ve Akıllı Ulaşım Entegrasyon Sahası Geliştirilmesi.

Proje Özeti: Projemiz, otonom araçların birbirleri ve akıllı kavşaklar ile güvenli ve düşük gecikmeli V2V/V2X iletişim teknolojileri kullanarak haberleşmelerini sağlayarak şehirlerde ulaşımın daha verimli ve güvenli hale getirilmesini amaçlamaktadır. Proje kapsamında, otonom araçlar ve akıllı şehir unsurları üzerindeki sensörlerden alınarak gelişmiş algoritmalarla anlamlandırılan ve V2V/V2X yöntemleri ile paydaşlar arası paylaşılan bilgileri birleştirerek çevresel algı ve farkındalık oluşturmak hedeflenmektedir. Bu sayede, yakıt tüketiminin ve emisyonların azaltılmasından arttırılmış yaya ve yolcu güvenliğinin sağlanmasına kadar birçok kullanım senaryosunun hayata geçirilmesinin önü açılmış olacaktır.

Bu projede, araçların birbirlerine ve altyapıya ilettikleri algılayıcı verileri klasik yaklaşımların ilerisinde yenilikçi hedef takip algoritmaları kullanılarak işlenecek, işlenen bu bilgiler birleştirilerek daha büyük bir ortak resim oluşturulacaktır. Böylelikle araçların görüş alanlarının ötesinde bir farkındalığa ve trafiğe dair öngörülere sahip olması amaçlanmaktadır. Altyapı algılayıcılarının araç üzerindekilerden farklı ve bütünleyici tip ve kabiliyetlerde seçilmesiyle ortak resme dair yüksek isabetli, hassas kestirimler üretilebilecektir.

Projede geliştirecek teknolojiler sayesinde, yüksek seviyede çevresel algı ve farkındalığın oluşturulması, trafik verimliliğinin artırılarak karbon salınımlarının azaltılması ve hem araç içi yolcu güvenliği hem de diğer trafik paydaşlarının güvenliğinin artırılması mümkün olacaktır.

Proje Ekibi:

Araştırmacı

Kuartis

  
Dr. Osman Serdar Gedik

Araştırma Alanları: Sensör füzyonu ve takip  

Yardımcı Personel

Kuartis

  
Botan Kaya

Proje Yönetimi  

Yardımcı Personel

Kuartis

  
Yük. Müh. Alper Küçükkömürler

Araştırma Alanları: Yazılım teknolojileri  

Araştırmacı

Kuartis

  
Dr. Kamil Berker Loğoğlu

Araştırma Alanları: Bilgisayarlı görü ve makine öğrenmesi  

Araştırmacı

Kuartis

  
Yük. Müh. Eren Şener

Araştırma Alanları: Bilgisayarlı görü ve makine öğrenmesi  

Araştırmacı

Kuartis

  
Hilal Köksal

Araştırma Alanları: Bilgisayarlı görü ve makine öğrenmesi  

Araştırmacı

Kuartis

  
Yük. Müh. Murat Kumru

Araştırma Alanları: Sensör füzyonu, takip ve kestirim  

Araştırmacı

Kuartis

  
Uğur Uyanık

Mekanik Tasarım  

Araştırmacı

ODTÜ-RÖMER

  
Doç. Dr. Emre Özkan

Araştırma Alanları: Sensör füzyonu ve takip  

Araştırmacı

ODTÜ-RÖMER

  
Doç. Dr. Pelin Angın

Araştırma Alanları: Siber güvenlik  

Araştırmacı

ODTÜ-RÖMER

  
Doç Dr. Buğra Koku

Araştırma Alanları: Robotik ve mekatronik  

Araştırmacı

ODTÜ-RÖMER

  
Dr. Öğr. Üyesi
Mustafa Mert Ankaralı

Araştırma Alanları: Mekanik tasarım, sensör füzyonu ve takip  

Yardımcı Personel

Kuartis

  
Erkan Milli

Araştırma Alanları: Mekanik tasarım, sensör füzyonu ve takip  


Tabloya Geri Dön


Son Güncelleme:
19/02/2025 - 15:06