Proje Yürütücüsü: Dr. Ahmet Saracoğlu


Kurum/Kuruluş(lar): Kuartis (Lider), ODTÜ

Stratejik Hedef Adı: Otonom sistemler için çoklu sensörlü algılama, tespit ve takip platformu geliştirme, otonom sistemlerde siber saldırılara karşı dayanıklı ve düşük gecikmeli iletişim yöntemleri geliştirme, düşük karbon ayak izine sahip güvenli ulaşım için elektrikli toplu taşıma, güvenli kavşak ve akıllı yol teknolojileri geliştirilmesi ve 2025 yılına kadar pilot uygulamaların yapılması.

Projenin Faaliyet Alanı: Şehirde Otonom Sürüş Ortamında Güvenlik, Otonom Araçlarda V2X için Güvenli ve Düşük Gecikmeli İletişim, Otonom Araç ve Akıllı Ulaşım Entegrasyon Sahası Geliştirilmesi.

Proje Özeti: Projemiz, otonom araçların birbirleri ve akıllı kavşaklar ile güvenli ve düşük gecikmeli V2V/V2X iletişim teknolojileri kullanarak haberleşmelerini sağlayarak şehirlerde ulaşımın daha verimli ve güvenli hale getirilmesini amaçlamaktadır. Proje kapsamında, otonom araçlar ve akıllı şehir unsurları üzerindeki sensörlerden alınarak gelişmiş algoritmalarla anlamlandırılan ve V2V/V2X yöntemleri ile paydaşlar arası paylaşılan bilgileri birleştirerek çevresel algı ve farkındalık oluşturmak hedeflenmektedir. Bu sayede, yakıt tüketiminin ve emisyonların azaltılmasından arttırılmış yaya ve yolcu güvenliğinin sağlanmasına kadar birçok kullanım senaryosunun hayata geçirilmesinin önü açılmış olacaktır.

Bu projede, araçların birbirlerine ve altyapıya ilettikleri algılayıcı verileri klasik yaklaşımların ilerisinde yenilikçi hedef takip algoritmaları kullanılarak işlenecek, işlenen bu bilgiler birleştirilerek daha büyük bir ortak resim oluşturulacaktır. Böylelikle araçların görüş alanlarının ötesinde bir farkındalığa ve trafiğe dair öngörülere sahip olması amaçlanmaktadır. Altyapı algılayıcılarının araç üzerindekilerden farklı ve bütünleyici tip ve kabiliyetlerde seçilmesiyle ortak resme dair yüksek isabetli, hassas kestirimler üretilebilecektir.

Projede geliştirecek teknolojiler sayesinde, yüksek seviyede çevresel algı ve farkındalığın oluşturulması, trafik verimliliğinin artırılarak karbon salınımlarının azaltılması ve hem araç içi yolcu güvenliği hem de diğer trafik paydaşlarının güvenliğinin artırılması mümkün olacaktır.

Proje Ekibi:


Dr. Osman Serdar Gedik - Kuartis - Araştırmacı

Araştırma Alanları: Sensör füzyonu ve takip


Botan Kaya - Kuartis - Yardımcı Personel (Proje Yönetimi)


Yük. Müh. Alper Küçükkömürler - Kuartis - Yardımcı Personel

Araştırma Alanları: Yazılım teknolojileri


Dr. Kamil Berker Loğoğlu - Kuartis - Araştırmacı

Araştırma Alanları: Bilgisayarlı görü ve makine öğrenmesi


Yük. Müh. Eren Şener - Kuartis - Araştırmacı

Araştırma Alanları: Bilgisayarlı görü ve makine öğrenmesi


Hilal Köksal - Kuartis - Araştırmacı (Bilgisayarlı Görü ve Makine Öğrenmesi)


Yük. Müh. Murat Kumru - Kuartis - Araştırmacı

Araştırma Alanları: Sensör füzyonu, takip ve kestirim


Uğur Uyanık - Kuartis - Araştırmacı (Mekanik Tasarım)


Doç. Dr. Emre Özkan - ODTÜ-ROMER - Araştırmacı

Araştırma Alanları: Sensör füzyonu ve takip


Doç. Dr. Pelin Angın - ODTÜ-ROMER - Araştırmacı

Araştırma Alanları: Siber güvenlik


Doç Dr. Buğra Koku - ODTÜ-ROMER - Araştırmacı

Araştırma Alanları: Robotik ve mekatronik


Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Mert Ankaralı - ODTÜ-ROMER - Araştırmacı

Araştırma Alanları: Mekanik tasarım, sensör füzyonu ve takip


Erkan Milli - Kuartis - Yardımcı Personel


Ali Emre Balcı - ODTÜ-ROMER - Yardımcı Personel


Tabloya Geri Dön


Son Güncelleme:
26/06/2024 - 15:53